zondag 29 oktober 2017

Waar wordt je echt gelukkig van?

Vanuit de kerk hebben we ochtenden aan de  de keukentafel georganiseerd voor moeders om met elkaar in gesprek te gaan over de de mooie en moeilijke kanten van de (geloofs-)opvoeding. Eens in de zoveel tijd komen we als moeders bij elkaar en bespreken we verschillende onderwerpen die met de opvoeding te maken hebben. Wat hebben we zelf meegekregen, wat willen we doorgeven, waar we tegen aan lopen. Aan de hand van het Coachboeken van Marja Bos-Meeuwsen en Petra Kok bespreken we elke keer een ander onderwerp. Het is fijn om met elkaar in gesprek te gaan. Om met elkaar moeite en vreugde te delen. Om elkaar te bevragen, te bemoedigen en te inspireren.

De gesprekken voeren we niet alleen aan de keukentafel maar soms ook tijdens wandelingen waarbij we papiertjes met vragen en stellingen meekrijgen. Dit keer stelden we elkaar onder andere de vraag: Waar word jij echt gelukkig van?

Mijn eerste reactie was dat ik pas gelukkig kan zijn als mijn man en mijn kinderen lekker in hun vel zaten. Maar dan hangt mijn geluk dus af van omstandigheden. Van iets wat ik zelf niet in de hand heb. Echt geluk is toch niet verbonden aan omstandigheden. 

Echt geluk is weten dat je Geliefd bent door je Hemelse Vader 
en vertrouwen dat Hij alle dingen ten goede zal keren. 

Dit is een mooi en waar antwoord en geeft een grondhouding, een basisgeluk, die niets en niemand van je af kan pakken en dan is het  natuurlijk al helemaal fantastisch als je ook je geliefden en omstandigheden ook nog goed gaat.

Maar toch is het goed om eens langer naar de vraag te kijken. Waar wordt je echt gelukkig van? Wat vind je zelf echt leuk, waar krijg je energie van? Welke talenten heeft God aan je gegeven en gebruik je deze talenten ook? Dit zijn vragen die de moeite waard zijn om te beantwoorden. Om ermee aan het werk te gaan.

Voor mij persoonlijk ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik geluk vind in het schrijven. Om mijn gevoelens en gedachten te uiten in schrijven en ook in het schilderen. Het wonderlijke is dat sinds ik me hier meer op ben gaan richten, dat ik spontaan, na een hele lange tijd, weer boeken toegestuurd heb gekregen. Boeken waarover ik een review mag schrijven.

God wil ons leiden op de weg waarvoor je bent bedoeld
Hij heeft een verlangen in je gelegd en zal daar doorheen Zijn glorie laten zien.

Waar wordt jij gelukkig van?






1 opmerking:

  1. O ja, ik ook (ik word blij van schrijven). Wat bijzonder dat je boeken toegestuurd krijgt om een review voor te schrijven. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...