zondag 25 maart 2012

Weet jedat de lente komt.

Jaa hij is er weer de Tjiftjaf zingt weer het hoogste lied. Altijd als ik dit vogeltje hoor zingen is voor mij de lente begonnen. Vorig jaar was het 20 maart en dit jaar was het 19 maart. Zodra ik het geluid van de Tjiftjaf hoor dan zet ik het in mijn agenda. Nu blijkt dat ze haast op dezelfde dag in het jaar terugkomen en dat dat altijd zo rond de lentetijd is. Grappig. Geen wonder dat dit voor mij het geluid van de lente is.
Heerlijk om weer lekker in het zonnetje met de hond een rondje te wandelen en alles weer te zien ontwaken. De vlinders en hommels vliegen om de eerste bloemetjes. De vogels zijn nu al druk aan het timmeren in de gereedstaande vogelhuisjes. Merels vliegen af en aan met bouwmateriaal. Heel de schepping krijgt het weer druk. Ook onze handen jeuken om weer de tuin in te gaan. Alle dode takken verwijderen. Kijken welke planten het wel of niet hebben overleefd. Snoeien van het levende hout om al te wilde ideeën in te dammen zodat de struiken netjes in het gelid blijven staan en elkaar niet in de weg gaan zitten. Vandaag is het zondag en genieten we van al het al volbrachte werk. Lekker op een tuinstoel met grote vaas vol narcissen die Daniël kwam brengen. (uit de gemeentetuin en vol dankbaarheid aangenomen. Pas later verteld dat dat eigenlijk niet de bedoeling is). Lees nu lekker in een nieuw boek, De Pioniersdochter van Laura Frantz. Een aanrader. En zo genieten we van deze lekkere zonnige zondag.

1 opmerking:

  1. Hier hoor ik vooral vinken! En merels. Mooi hè? Nou, geniet van je narcissen. het boek ken ik niet, misschien staat-ie in de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...