dinsdag 25 september 2012

Minecraft of mijn werk

Beetje rare titel die ik even moet uitleggen. Onze oudste zoon is door een vriendje helemaal geobsedeert geraakt van het computerspel Minecraft.

De laatste tijd merkte ik dat hij geen spelletjes meer speelde op de computer maar gewoon een uur lang naar youtubefilmpjes keek van mensen die Minecraft spelen. Wij hebben dit spel zelf namelijk niet.

Hij is er helemaal van in de ban. Ook midden in een gesprek kan hij zomaar over het spel gaan vertellen. Hij kan gewoon nergens anders meer aan denken dan aan Minecraft. Jonathan heeft al zoveel fantasie maar ik merk dat hij nu te ver in de fantasiewereld kruipt. Zelfs zonder speelgoed bootsen z'n handen ontploffingen na en ziet hij vanalles voor zich. Dit gaat me toch een beetje te ver.

Wat is dit voor een spel. Het lijkt onschuldig. Een wereld bouwen met vierkante blokken. Maar in deze wereld zitten ook zombies, endormans en creepers die dingen stuk maken. Lava en TNT. Het is dus niet alleen maar een onschuldige wereld waar je van alles kan bouwen. Je kunt er ook vanalles vernietigen.

Ik sprak mijn zoon hierop aan en hij zag in dat het wel een beetje in. Het is ook wel een beetje raar als je kijkt naar youtubefilmpjes van anderen die het spel spelen. Hij vertelde dat hij aan niets anders meer kan denken en dat hij het spel ook graag wil hebben. (dacht het niet). Hij beloofde me om eens niet naar filmpjes te kijken en die dag ook het fel begeerde uurtje computeren te laten varen. Maar ja direct nadat hij dat had besloten kwamen de bekende woorden: "khebnikstedoen".

Het was mooi weer dus stelde ik voor naar buiten te gaan. Maar ja wat moet je buiten doen. Ik zag een fototoestel liggen en gaf hem die. Samen gingen we naar buiten. Enthousiast rende hij weg en kwam hij even later terug om te vragen waar ik bleef en om me de eerste foto's te laten zien. Ja dit is mooi werk. Ik maakte een grapje. Minecraft of mijnwerk. Je eigen werk is mooier Jonathan.  Hieronder het resultaat.







Hopelijk komt hij een beetje los van dit spel dat hij niet eens zelf heeft.


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...