dinsdag 11 september 2012

Handige tips

 Zo hèhè het routine leven is weer begonnen. Er zit nu de kinderen weer naar school gaan weer wat meer structuur in de dagen. Na de vakantie weer met nieuwe moed begonnen. De HBD dagen zijn weer ingesteld en de Flylady en Kellyklusjes worden braaf opgevolgd. Mijn man zei al dat het er al weer een stuk netter uitziet. (Zie schoonmaakkriebels)

Nu vind ik het altijd leuk om nieuwe dingen te proberen die het huishouden een beetje leuker maken. Want het is nog steeds niet mijn hobby (raar hè). (Zo heb ik al een tips om kleren snel en netjes te vouwen en eieren te scheiden). Op Youtube kwam ik leuke tips tegen en één van die tips was mbt het opruimen van rommelige laatjes. De man zei dat je de hele inhoud van je la in een doos gooit en pas als je iets gebruikt mag het terug in de la. Alles wat je na een maand niet gebruikt hoort niet in de la. Ja dat klonk logisch en hup naar de schuur een doos halen. Ik had ook zo'n rommelige la. Alle rommel erin en daar stond de doos.

Tja, een maand de doos in de keuken. Hmm dat moet ook sneller kunnen. Er zaten ook fonduevorkjes in en die zou ik deze maand zeker niet gebruiken en ook niet weg willen doen.



Langzaam begon ik de dingen waarvan ik zeker was ze te gebruiken terug te leggen in de la. En wat volgens de man in één maand zou moeten deed ik in 10 minuten. Maarrr dit was een maand geleden en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik weet terug bij af ben en de la bijna net zo rommelig is als daarvoor. Ik denk dat het ligt aan het teruglegbeleid. Of had ik de fonduevorkjes toch niet terug moeten leggen? En dat iedereen door de la heenrommelt om de schaar te zoeken werkt ook niet echt. Misschien heeft iemand anders hier nog een tip voor?

Ik houd van tips want het zorgt er in ieder geval voor dat ik weer gemotiveerd het huis door cruise. ZO nu maar weer eens verder. De jongens hebben vandaag cakejes versierd en ook de keukenvloer.







3 opmerkingen:

  1. Ze hebben in ieder geval lol.
    Ja, die laatjes, dat zijn altijd van die vergaarbakken. Gewoon regelmatig opruimen (zei de sloddervos)...
    De schaar en wat pennen zou je kunnen bewaren in een mooie pot in het raam of op het aanrecht. Houten lepels heb ik ook in een pot, ik heb maar twee laden in mijn keuken en het raam boven het aanrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanx. Inmiddels toch maar de dingen die ik niet vaak gebruik ergens anders naar toe verhuist. Goede tip om schaar en pennen in een pot te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...