zaterdag 8 december 2012

Advent

 


1 december, toch maar snel een adventkalender gemaakt met behulp van wat kaarsen. Ik had nog 4 goudkleurige kaarsen van vorig jaar die ik op de adventzondagen heb gebruikt. Het leek me leuk om toch een soort adventkalender te maken en ik bedacht dat ik op de andere dagen waxinelichtjes aan kon steken zodat het elke dag een beetje lichter zou worden. Met een groot bord en wat kerstalfiguren en een grote kaars voor kerst kwam ik op dit idee. 's Avonds bij het eten gaan de kaarsjes aan. Na het eten lees ik uit het boekje "Samen onderweg naar Bethlehem". Elke dag een verhaal over een belangrijke bijbelse persoon. Samen vormen de verhalen een lijn door het Oude en het Nieuwe Testament. Van Eva, Noach, Abraham, Isaak, Jacob, Jozef, Mozes etc naar Jezus. Elk verhaal behandeld een thema en verbindt het verhaal met het liefdesplan van God met mensen. Ik ben erg blij met dit boekje. De verhaaltjes zijn wel wat lang maar omdat ze leuk zijn geschreven blijven ze toch boeien en vinden de kinderen het leuk om naar te luisteren. Leuke tips en knutsels en veel extra's op internet; zo is er bij elk verhaal een figuur voor de kerststal om uit te printen. Zo leren de kinderen de verhalen in de tijd te zetten. Geschikt voor gezinnen met kinderen vanaf ongeveer 6 jaar. Een aanrader dus.

Ik breek nog even in het berichtje. Nog een leuk boekje is een Koninklijk kerstfeest. Dit boekje begint op 16 december en gaat ook de hele bijbel door. Aan de hand van het optuigen van de kerstboom wordt het evangelie verteld. Beginnende bij de schepping tot de opstanding van Jezus.

Hier een link naar de kerstalfiguurtjes bij het boek: Samen onderweg naar Bethlehem.
En hier een link naar allemaal leuke adeventwerkjes.
Veel plezier en een gezegende adventstijd.




 

2 opmerkingen:

  1. Heej, er zijn dus nog meer boekjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je de kinderen ook de verhalen leert.
    Je hebt een mooi blog voor zover ik het bekeken heb!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...