woensdag 9 mei 2018

Meivakantie


De deur gaat luid krakend open alsof het protesteert dat de rust wordt verbroken. Er dwarrelen wat blaadjes en stof over de donkerbruine houten vloer. De tassen zet ze in de gang. Het is nog maar maart en toch begint het nu al warm te worden. Ze zet de ramen open om de voorjaarslucht de kans te geven alle kamers te vullen. Heerlijk om weer 'thuis' te zijn Lees verder...






Voor de schrijf & win actie van Puurvandaag had ik een verhaal ingestuurd en... het verhaal is het winnende verhaal van april geworden. Het is een fictief verhaal maar ik heb wel inspiratie gehaald uit ons eigen huisje in Duitsland. Ook in de meivakantie zijn we weer naar het huisje geweest. Het was heerlijk om weer even 'de berg op te gaan.' Even weg van de agenda, wifi, en de dagelijkse sleur. We hebben heerlijk in de tuin gewerkt en met de jongens de omgeving verder verkent. We zijn tot de ontdekking gekomen dat de tuin is vol geplant is met voorjaarsbollen. Begin april een bonte verzameling van verschillende soorten narcissen en sneeuwklokjes (ik wist niet eens dat er zoveel verschillende sneeuwklokjes bestonden) en nu eind april en begin mei stond de tuin vol met tulpen in alle vormen en kleuren.

De tuin heeft niet veel onderhoud nodig, omdat er veel bodembedekkers in staan, zodat we vooral, mede door het mooie weer, vooral van de tuin hebben kunnen genieten. Ook hebben we nieuwe weggetjes ontdekt door het bos en over een bergtop met een fantastisch uitzicht.


Nu we weer thuis zijn konden we alweer de tuin in. Het is maar goed dat ik van tuinieren houd. Ik heb wat planten uit Duitsland meegenomen en in de kas gezet. Een prachtige bodembedekker is Aubrieta. Blauwpaarse bloemetjes die als een tapijt de tuin kleuren. En een stekje van de paarse sering. Ik ben heel benieuwd of ze hier ook goed aanslaan.

Voor de schrijf & win actie van mei is het thema: "Dit heb ik geleerd van een conflict van mijn moeder". Maar eerst ga ik genieten van mijn boek van Elizabeth Musser, Als ik mijn ogen sluit. Vandaag in de bus gekregen als cadeau voor het gewonnen verhaal.



1 opmerking:

  1. Leuk dat je gewonnen hebt! Gefeliciteerd! Ben benieuwd of je Aubrieta het gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...