vrijdag 4 januari 2019

Amish a secret life

Na de Amish trilogie de taartenwinkel van Pinecaft van Tricia Goyer ben ik deze kerstvakantie ook haar andere Amish boeken gaan lezen.

Ik had gedacht dat het boek 'Aan stille wateren' gewoon nog Amish roman zou zijn over het verwerken van een tragisch ongeval, maar aan het einde van het boek kwam ik er al snel achter dat er wel een vervolg moest komen. In de laatste bladzijden gaat er nog zoveel gebeuren dat er gewoon nog een boek moest zijn. Dus na wat speurwerk heb ik snel bij de bieb de andere twee boeken gereserveerd. Dat zijn 'Langs bosrijke paden' en 'Dal van hoop.'

De boeken over Marianna Sommers zijn dus ook een trilogie. Prachtige boeken waar je heerlijk bij de kachel in een hoekje kan duiken. De roman is gebaseerd op waargebeurde verhalen en gaan over het geloof dat niet alleen kan groeien door het volgen van regels maar dat het diepere gronden moet vinden in de relatie met God. Door deze boeken leer je de geloofsovertuigingen van de Amish ook beter kennen. Niet alleen je onthouden van moderne technieken maar ook totaal je eigen leven wegcijferen. Leven voor God en de gemeenschap. Een goed streven maar is dat ook altijd het beste?


Een paar jaar geleden heb ik hier een indrukwekkende documentaire over gezien. Ook over een gezinnetje uit de Old order Amish, die tot een levend geloof zijn gekomen.

 Amish  a secret life Veel kijkplezier.



1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...