vrijdag 2 oktober 2020

Kom in Mijn rust


Vanochtend was ik alvast de drukke dag aan het overdenken. Het maakte me onrustig. Maar ineens was er een zinnetje in mijn hart. "Kom in mijn RUST". Van het ene op het andere moment was het net of er een zware last van me af werd getild. Ja, ik mag samen met God de dag doornemen. Alles met Hem delen. Zelfs de kleine, in mijn ogen, onbenullige dingen. God wil betrokken zijn, want ik ben van Hem. In een liefdevolle relatie wil je ook bij elkaar betrokken zijn en dingen delen. Voor elkaar zorgen en zo wil God dat ook. Zorgen als een liefdevolle Vader. 

We kunnen lichter leven als we alles waar we zwaar aan tillen (zorgen, stress, zonden) overgeven aan God en ook als we diep van binnen gaan beseffen dat we zelf niks kunnen dragen. 

Later die dag op weg naar een afspraak voelde ik me weer onrustig worden. Dit keer zei ik tegen mezelf "Ik mag komen in Uw Rust". Ik hoef me niet te haasten maar mag met volle aandacht naar mijn taken kijken en mag hierin mezelf zijn. Geliefd kind van God. U bent erbij en leidt mij op een volmaakte wijze. De rust kwam terug. Steeds als je, je bewust steeds weer richt op God en niet op de omstandigheden. 
"Verricht je werk (al je taken) van harte als voor de HEERE" . Staat er in de Bijbel. Al ons werk is voor Hem maar ook door Hem. Onze "godsdienst" is niets waard als we nog denken God te kunnen dienen. Het is niet onze godsdienst maar alles draait om Gods dienst aan, in en door ons. Niet meer in eigen kracht maar leven in overgave. Hij roept ons in Zijn rust. Dat betekent niet dat we niks doen maar dat we God toestaan door ons heen te werken met Zijn rust, liefde en wijsheid. 

We kunnen ons vol vertrouwen volledig overgeven omdat we leven in de handen van een goede God. God is betrokken bij ons leven. Wees niet bang staat er telkens weer. Ik ben erbij. God wil ons leiden. 

Als wij ons helemaal overgeven aan Hem dan komen we in Zijn rust. Dan gaan we ook beseffen we dat we niks meer hebben om bang voor te zijn. In Gods kracht mogen we verder gaan. We sterven aan onszelf om voor Hem te leven. Eindelijk zijn we dan echt vrij, want ik ben van Hem. Dat is God's rust. Tot je doel komen in Hem. 


Mooi getuigenis : God wil betrokken zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...