maandag 24 oktober 2011

Wedergeboorte.

Joh 3: 3Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien.  

Mijn wedergeboorte (het moment dat ik ging geloven) is heel bijzonder verlopen. 
Zoals ik al schreef ontmoette ik tijdens mijn studie pedagogiek iemand die christen was. We praatten veel over het geloof. Vanaf die tijd gebeurden er steeds meer 'toevallige' dingen, die mij op de bijbel wezen. Ik las ergens een bijbeltekst of hoorde iets op de radio en telkens waren dat antwoorden op vragen waar ik mee rondliep. Dat gebeurde zo vaak dat het niet meer toevallig kon zijn. Op een dag kwamen er mensen aan de deur met een enquête over het geloof. Ik vond dat wel leuk, dus ik legde het een en ander uit. God is energie, Jezus een hoog gereïncarneerde geest... Toen ik naar boven liep, dacht ik: "Zo, dat heb je mooi verteld". Binnen las ik het foldertje door, dat ik van hen gekregen had. Het foldertje 'De weg terug.' Het ging over het christendom en hoe Jezus de weg naar God is. Terwijl ik het las, werd ik ineens bewust van Gods aanwezigheid en God sprak tegen me en zei met een enorme kracht : "Ik ben de Levende God" De tranen rolden over mijn wangen en ineens wist ik het zeker: wat hier staat is allemaal waar! Daarna heb ik gebeden: "God, als U dan echt bestaat, wil ik U leren kennen." Dat heb ik ervaren toen ik enkele weken later in de kerk van mijn vriendin kwam. Ik weet niet meer waar de preek over ging, maar ik ging weg als een ander mens. Ik had het gevoel dat ik overstroomde van een vreugde en liefde, die niet van mezelf konden zijn. Toen, en nu nog, wist ik zeker dat God een persoonlijke God was en dat Hij van me hield. Bij Hem mag ik mezelf zijn en dat geeft zoveel rust! Alles viel op z’n plaats. Ik was thuisgekomen." Nog bijzonderder was dat degene die mij interviewde op dat moment iets soortgelijks meemaakte. Toen ze wegliep zei ze tegen God. Deze persoon zal u nooit kennen. En net zoals bij mij werd ook zij overweldigd door een stem die zei dat ik tot geloof zou komen. Als je dit leest klinkt het misschien allemaal erg vaag en het is ook niet uit te leggen wat er precies gebeurde. Ik kreeg een zeker weten. Tenzij je wedergeboren bent kan je deze werkelijkheid niet begrijpen. De Bijbel werd een nieuw boek. Alsof de woorden van de bladzijden afspatten, zo persoonlijk, zo waar. Door de Bijbel begon God persoonlijk tot me te spreken. Daarover een ander keertje meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...