dinsdag 5 februari 2013

Recensie van het boek Verdiend, Ella Marjon

Verdiend
Ella Marjon

Spannende christelijke thriller voor vrouwen (en mannen) staat er voorop de kaft. Hmm, ik weet het niet. Ik ben niet zo van de spannende boeken maar omdat ik het boek gratis mag lezen neem ik het maar mee. Kopje koffie, kacheltje aan....Ik merk niet eens dat mijn man thuiskomt en de koffie staat onaangeroerd koud op tafel. Het is gewoon te spannend weg te leggen. 't Is dat ik eten moet maken dat ik het boek even wegleg. 's Avonds is het boek uit. In één ruk uitgelezen. Van het begin tot het eind, ja tot de laatste bladzijde blijft het spannend. De kaft heeft niet gelogen. Het is een heftige maar mooie thriller. Erg gewaagd omdat de hoofdpersoon in de ik-vorm is geschreven en halverwege het boek gaat de ik-vorm over naar de mannelijke hoofdpersoon. Ik wil dit boek ook nog aan mijn man laten lezen. Kan hij zich verplaatsen in de man? De leefwereld van Iris en Erik staan wel wat van me af maar ik kan me er wel een voorstelling van geven. De oppervlakkigheid van relaties en leven komen door verschrikkelijke omstandigheden in een ander licht te staan en leiden uiteindelijk naar het grote Licht. Mooi geschreven een spannend boek dat uiteindelijk het lezen toch waard blijkt te zijn.

Iris is opgegroeid in de Betuwe. Om wat te zien van de wereld, verhuist ze naar Amsterdam, een bruisende stad die haar alles biedt wat ze zoekt: een uitdagende baan, een heerlijk appartement en nieuwe contacten. Als er op een dag bij haar wordt ingebroken en de dreiging haar overvalt, keert ze terug naar de Betuwe. Maar ook daar vindt ze geen rust. Wie wil iets met haar vereffenen? Is het die vlotte buurvrouw? Haar oude schoolvriendin? Haar ex-vriend misschien? Oude herinneringen komen weer boven en ze wantrouwt haar nieuwe vrijheid. Terwijl de gebeurtenissen elkaar in rap tempo opvolgen, verliest Iris de grip op haar eigen leven. Er zijn daders en slachtoffers en soms is er niets daartussenin.

De Auteur:
Ella Marjon is getrouwd en moeder van drie kinderen. Naast haar werk als zelfstandig ondernemer schrijft ze romans en thrillers. Verdiend is haar tweede thriller. Het boek De Blauwe Hel moet ook heel spannend zijn. Ook heeft ze meegewerkt aan de verhalenbundel Kind der wrake.

1 opmerking:

1. Dank je voor de tip en de recentie.
    Deze gaat zeker op mijn verlanglijstje!