dinsdag 26 februari 2013

Mijn genade is genoeg.

Copyright (c)  www.123rf.com



B. Cowman: Toen ik na een dag hard werken naar huis reed, was ik erg moe en depressief. 
Als een bliksemschicht, kwam ineens een Bijbelvers bij op; 'Mijn genade is u genoeg'. Mijn antwoord was: 'Ja, heer, dat is waar ook' en ik barstte in lachen uit.

Tot die tijd had ik nooit begrepen wat de Heilig gelach van Abraham was. Dit Bijbelvers leek het ongeloof volkomen absurd te maken.





Ik zag een dorstig visje voor me dat zich bezorgd afvroeg of het met zijn dorst de rivier droog zou drinken, en de Vader zou zeggen, ' drinken maar visje, mijn stroom is u genoeg. 
En ik dacht aan een mens hoog op een berg, zeggende tot zichzelf. ' Ik adem zoveel kubieke meter lucht per jaar, ik ben bang dat ik alle zuurstof in de atmosfeer zal uitputten. ' Maar God zegt tot hem; ' Adem en vul je longen; mijn lucht is u genoeg.'

O mensen van God wees grote gelovigen! Weinig geloof zal uw ziel naar de hemel brengen, maar groot geloof zal de hemel naar uw zielen brengen. (Charles H. Spurgeon)
Groot geloof  is.. een geloof in een groot God, een geloof dat vertrouwt op het werk dat God in je leven doet. Hij doet alle dingen meewerken ten goede. (er staat niet sommige dingen). 


Copyright (c) www.123rf.com



Filippenzen 4:4 Laat de Heer uw vreugde blijven; ik zeg u nogmaals: wees altijd verheugd. Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen. De Heer is nabij. Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

5 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor dit mooie stukje.
    Ik kende je blog niet, maar zag de titel van dit bericht in een zijbalk van een andere blog.
    En die titel, die tekst, die geeft me altijd een 'schokje'. Dat is ook 'mijn' tekst.
    Dank je wel voor je gedachten, die je hierover deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verbaas me soms echt over mijn ongeloof. Dat zich vooral uit in bezorgdheid en angst. Ik geloof toch in een God die alles kan, die overal boven staat, die alles onder controle heeft, die weet wat het beste is voor mij, die altijd helpt, die zegt: Mijn genade is u genoeg! Het is goed om daar heel, heel vaak bij stil te staan! Dank je wel voor je blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet mezelf ook altijd weer even aan Gods beloften herinneren.Steeds weer bedenken de dingen die boven zijn en niet die op de aarde zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je prachtig verwoord, denk ik. Hou je ook zo van Spurgeon?😊

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...