dinsdag 14 januari 2014

Mijn duifje


 
Mijn duif in de rotskloof, in de schuilhoek van de bergwand, laat mij uw gedaante zien, laat mij uw stem horen, want zoet is uw stem en uw gedaante is bekoorlijk. (Hooglied 2:14) Naar aanleiding van deze tekst heb ik dit schilderijtje gemaakt. Het is een tekst die me aansprak net nadat ik tot geloof was gekomen. Het was als God mij riep. Net als die duif verstopte ik me voor de buitenwereld. Maar je mag er zijn. Kom...
 
Het gewone leven heeft zijn ritme weer gevonden. De kinderen zijn weer naar school. Alle activiteiten vragen weer hun aandacht. Er is weer orde in de chaos. En...eindelijk weer eens tijd om te schilderen. Wat een luxe hè.
 
Daarnaast heb ik het goede voornemen om elke dag weer mijn leesplan van de bijbel te volgen. Ik liep al 3 maanden achter. Wat een rijkdom om gewoon weer even rustig te kunnen lezen. Ook weer mooie verhalen gelezen over koning Salomo. Deze koning staat er had veel belangstelling voor de natuur en interesseerde hij zich voor beesten, vogels, reptielen, vissen en bomen, van de grote ceders uit de Libanon tot de kleine hysop die in scheuren in de muur groeit. Ik zie hem dan echt zo voor me tussen al wandelend door de natuur. 
 
 
 

 
 
 
Ook heb ik een nieuw dagboek en de oude van vorig jaar kan weer in de kast. Toch staan er nog wel leuke citaten in die mij het afgelopen jaar hebben aangesproken.
 
- God is responsable for the fact of freedom, we are responsable for the acts of freedom.
 
- Wil je iemand zijn, of zijn zoals je bent bedoeld. (Een geliefd kind van God)
 
- Alles wat ik heb gezien leert mij de God te vertrouwen in alles wat ik nog niet heb gezien.
 
-Zoek God, niet zijn gaven.
 
- Er zijn 2 soorten mensen waardoor je jezelf beter kan leren kennen omdat ze de waarheid durven zeggen. 1. Mensen die boos op je zijn en 2. mensen die van je houden.
 
- We worden gerechtvaardigd door het geloof maar ook door onze daden omdat deze daden ons geloof bewijzen. (Verschil tussen werken van de wet en werken van geloof)
 
 
Ik bid dat we dit jaar meer tijd zullen nemen om aan de voeten van onze Vader door te brengen.
 
 
 
 
 
 
 



1 opmerking:

  1. Wat een mooi schilderijtje. Prachtig. Je mag er zijn, kom! Ja, dat is ook mijn verlangen. Vaker aan Zijn voeten, leven in Zijn constante tegenwoordigheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...