dinsdag 7 januari 2014

Ontwaken in de hemel van Crystal Mc Vea en Alex Tresniowski

Ontwaken in de hemel van Crystal Mc Vea en Alex Tresniowski

"Er zal niet meer gehoord worden van geweld in uw land,van verwoesting of rampen binnen uw grenzen, maar uw muren zult u noemen Heil, en uw poorten Lof."(Jesaja 60:18)




Het boek Ontwaken in de hemel is het levensverhaal van Crystal Mc Vea. Het gaat over haar traumatische jeugd en de verandering die ze onderging nadat ze een kijkje mocht nemen in de hemel.

Veel verkeerde keuzes brachten veel ellende in het leven van Crystal. Ze geloofde wel dat God bestond maar kon hem niet zien als een liefdevolle Vader. Door haar bijna dood ervaring mocht ze zichzelf en God in een ander licht leren zien. Haar boek gaat niet zozeer over deze bijna dood ervaring maar meer over de Liefde van God en Zijn werk door mensen en situaties heen. Ze zegt dan ook zelf dat je niet naar de hemel hoeft te gaan om te weten dat God naast je staat.

Chrystal schrijft: “Christus is voor mijn zonden gestorven, maar een groot deel van mijn leven heb ik dat niet geloofd. Ik geloofde dat Hij voor de zonden van anderen gestorven was, maar niet voor die van mij. Ik geloofde dat ik te diep gevallen was, dat ik zijn mededogen absoluut niet verdiende. En ik kon de verlossing niet aanvaarden waarvoor Jezus gestorven was. Maar toen heeft God mij Zijn fantastische geschenk gegeven, het cadeau van Zijn heerlijke aanwezigheid, en daarna heb ik de redding die Hij schenkt geaccepteerd. Ik ging beseffen dat ik de verlossing niet hoefde te verdienen en dat ik wel degelijk vergeving kon krijgen. God heeft mijn cirkel van pijn en geheimen doorbroken. God heeft mijn gordijn van schaamte weggerukt. En nu wil God dat ik mijn verhaal met anderen deel, in de hoop dat ook zij Zijn verlossing zullen aanvaarden.”

Op de vraag waarom zij een kijkje in de hemel mocht nemen heeft ze geen antwoord. Op de vraag waarom God niet aan alle mensen laat zien is volgens haar omdat God wil dat wij Hem gaan zoeken en dat we voor Hem kiezen. Hij wil dat we Hem vinden. God heeft levende, ademende mensen met een vrije wil geschapen. We kiezen niet voor God omdat het moet of dat het niet anders kan. We kiezen voor God omdat we dat willen. Het moet van binnenuit komen. Het geloof kan niet van buitenaf opgelegd worden.

Meestal ben ik een beetje huiverig voor bijna dood verhalen. Wie zegt dat het waar is. Maar het boek van Crystal is hierin wel een uitzondering omdat het boek vooral gaat over haar verandering. De bijzondere getuigenissen en wonderlijke gebeurtenissen maken het een zeer bemoedigend boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...