dinsdag 7 januari 2014

Nieuw jaar





Een nieuwjaar. Een punt in de tijd. Een tijd om even achterom te kijken en weer door te gaan. Loop ik nog in rechte sporen of lopen de voren krom?

Mijn ambitie voor 2013 was om te leven tot eer van God. Om steeds meer Gods karakter te laten zien en om meer dankbaar te zijn, ook voor de dingen die ik zelf misschien niet fijn vind.

Of ik deze ambitie gehaald heb? Nee, want hier heb je een leven voor nodig en meer.

In 2014 wil ik me meer richten op iets anders. Ik wil minder veroordelen. Een paar keer heb ik dit jaar mijn mening bij moeten stellen en bleken mijn oordeel over een ander te negatief. Ik wil dit jaar meer open staan voor wie iemand echt is. Terwijl ik het in mijn dagboek zette kwam de gedachte dat ik ook minder mijzelf moet oordelen. Genadig zijn voor jezelf is misschien nog wel het moeilijkste van allemaal.

Hmmm...Milder zijn., misschien is dat een beter woord. Elkaar bekijken door Gods ogen.

Daarnaast wil ik gezonder en eenvoudiger leven. Hebben jullie nog goede voornemens?




1 opmerking:

  1. Dat is een mooi, persoonlijk voornemen. Ik wens je een heel goed nieuwjaar toe.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...