maandag 16 april 2012

Heerlijk weekend

Wat een heerlijke dagen. Het zonnetje krijgt al steeds meer kracht. Al moest ik zaterdagochtend nog wel even het ijs van de autoramen krabben.
We moesten vroeg op want Daniël had een voetbalwedstrijd. Een hele spannende wedstrijd. Binnen mum van tijd stonden ze 2-0 achter maar voor de rust was de stand gelijk. Na de rust scoorden ze nog twee doelpunten en de tegenpartij kreeg ook nog een kans. Ze hebben met 4-3 gewonnen en dat is maar goed ook want dit nieuwe seizoen hadden ze nog geen wedstrijd gewonnen.





Het was museumweekend en een gratis museumbezoek laten we niet aan onze neus voorbij gaan. We zijn 's middags naar het gevangenismuseum in Veenhuizen gegaan. (Henze moet toch slapen omdat hij uit de nachtdienst komt en zo is het lekker stil in huis). Het museum is een echte aanrader. Eerst had ik mijn twijfels of het ook wel leuk voor kinderen zou zijn. Maar die twijfel was niet nodig  Er is een leuke spannende speurtocht door het museum en we konden op bezoek in een echte (lege) gevangenis. Deze dag was ook de elektriciteitcentrale geopend waarbij de oude dieselmotor op ouderwetse wijze werd gestart. Het mooiste was dat de jongens daarbij mochten helpen.
Zondag was er een tienerdienst met medewerking van gospelgroep Revival uit Marum. Wauw. Uit volle borst zongen Jonathan en Daniël de opwekkingsliederen mee. Ze kennen de meeste liederen wel omdat ik die vaak in de auto aan heb. Het thema was: Wat als God bestaat? Welke consequenties heeft dat voor je leven. Dan is de bijbel waar en dan is ook waar dat we allemaal Gods nabijheid missen. Jezus heeft door zijn dood en opstanding een nieuw leven gegeven.
Er werd een vergelijking gemaakt de uittocht van het volk Israël uit Egypte en de wet op de berg Sinaï vijftig dagen later. Ook wij zijn bevrijd uit de slavernij en vijftig dagen later wordt de Heilige Geest uitgestort en schrijft God de wet van Liefde in ons hart. In de liefde wordt de wet vervuld. Volgen we God uit religie een moeten of uit een relatie een wilsbesluit. Een duidelijke dienst voor de jeugd. Je moet een keuze maken.

Het mooiste van de hele dienst vond ik een jongen die een paar rijen verderop zat. We kerken in een PKN gemeente en zijn nogal stijf in het uiten van onze lofprijs. Maar een paar rijen verderop stond een jongen met z'n ogen dicht en een gelukzallig gezicht voluit mee te zingen en te prijzen. Het gezicht van deze jongen straalde zoals het gezicht van Mozes gestraald moet hebben toen hij God ontmoette. Mijn zoon zag hem zingen en keek steeds weer naar hem en begon zelf ook steeds meer mee te doen. Zo van wat hij heeft dat wil ik ook. Van iemand anders uit de gemeente hoorde ik dat haar dochter moest huilen toen ze die jongen zo vol liefde zag prijzen. Zijn gezicht vertelde meer dan een preek kan doen. We mogen stralen. Laat zo je licht maar schijnen bij alles wat je doet, zodat de mensen zeggen: "God is goed".

1 opmerking:

  1. Wat een mooi weekend! Vooral het onderste stukje vind ik erg mooi.

    ps: ik ben lid van een vrij stijve pkn gemeente :-) En toch een intens gevoelig gelovig. We kunnen van elkaar verschillen maar we vinden elkaar in Jezus Christus. Lieve knuffel van mij en ga alsjeblieft door met je mooie blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...