woensdag 25 april 2012

Jezus Verlosser en Heer

Wat kan ik genieten van mijn wandelingen. De zonnestralen door de wolken. Dauw en mist op het land. Wat een zegen om zo midden  in de natuur te mogen wonen. Om anderen mee te kunnen laten genieten heb ik een filmpje gemaakt. En hieronder wat gedachten die vanochtend onder het wandelen mij bezig hielden.




Wat u ook doet, doe het van harte, alsof het voor de Heer is en niet voor de mensen
kol 3:23

Ik heb me voorgenomen om de kinderen elke maand een nieuwe bijbeltekst aan te leren. Ze een rijkdom te geven die niemand van ze kan afnemen. Ze vinden het erg leuk en vragen steeds weer om een nieuwe tekst die ik dan op het bord schrijf. Dit keer was de tekst: "Doe je werk van harte als voor de Here en niet voor mensen". En terwijl ik het de kinderen leerde kwam de tekst bij mij naar binnen. Ja, Heer ik wil leven voor U. Het was net alsof God zei: "Wees niet bang ik ben met je" Die avond had ik een spannende vergadering waar ik erg tegenop zag maar God bemoedigde mij door mijn eigen woorden. God geeft je kracht op die momenten dat je het nodig hebt en altijd weer op een bijzondere manier.

Hoe vaak kijken we niet naar onszelf en ergeren we aan al ons falen. Zo vaak baal ik van al mijn domme dingen. Een domme opmerking, iets verkeerd begrepen, een blunder hier en daar. Als ik  naar al die dingen blijf kijken zakt de moed me in de schoenen. Hoe kan God mij nou gebruiken? Ik spiegel mezelf aan anderen die alles veel beter kunnen.

Mijn buurvrouw is zo sociaal en bewogen en durft op iedereen af te stappen. Ik zie mezelf dat nooit doen. Ik heb het wel geprobeerd en soms gaat het goed maar ik moet echt op mijn tenen lopen want eigenlijk ben ik helemaal zo. Mensen zien mijn gemaakte en onzekere houding. Ik val door de mand met mijn sociale onhandigheid. Op dat moment besef ik dat ik in eigen kracht bezig ben en doe wat ik denk wat goed is. Zonder stil te worden en te vragen: "God wat wilt u dat ik doe?"

God wil niet dat we bezig zijn met het behagen van mensen. Hij wil dat we mensen liefhebben en door Zijn ogen naar de mensen kijken.  Als je voor God leeft dan verdwijnt de angst voor mensen. Maar God wil ons ook op onze eigen manier en met onze eigen talenten gebruiken. Zelfs door zwakheid heen. (bibberen en stotterend) We hoeven niet als de ander te zijn.

Soms vraagt God me voor een bepaalde persoon te bidden. Soms tegen mijn gevoel in. Ik zeg dan: Maar Heer ik heb geen liefde voor die persoon. Ik voel er niks bij. Ik heb moeten leren dat liefde geen gevoel is!! Liefde is een wilsbesluit waar God zijn liefde over giet. Een besluit om God meer te gehoorzamen. Samen met Hem door het leven te wandelen. In eigen kracht faal ik maar mijn zwakheid kan God gebruiken.

Wandelen met God elke dag!

Sommige mensen denken dat geloof iets is voor later. Jezus is voor onze zonden gestorven en heeft de dood overwonnen en door Zijn offer mogen we straks in Gods nabijheid leven. Maar wat een vergissing is dat. God heeft ons niet alleen bevrijd zodat we straks bij Hem mogen zijn. God heeft ons bevrijd om in het hier en nu voor Hem te leven. Voor Hem en met Hem. Geloven is niet alleen iets voor later maar het is voor NU. Elke dag meer van Hem en minder van mezelf. Zijn leiding vragen en ervaren.

Ik ken iemand die zegt ook te geloven en dat het goed komt met hem.
Hij zegt Jezus te aanvaarden als verlosser en gaat vervolgens gewoon door met mensen voor de gek houden. Wrok en bitterheid blijven zijn hart plagen. Hij blijft zijn oude werk uitvoeren. Hij is niet gestopt met zijn oude leven. En dat is nou net het probleem. Mensen die denken dat geloven iets is voor later. Mensen die Jezus wel aanvaarden als Verlosser maar niet als Heer. Verlossing heeft een doel. Namelijk dat je niet meer voor jezelf leeft maar dat je gaat leven voor Hem.

Ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven Galaten 2:20

 Aanvaard Jezus niet alleen als verlosser maar ook als Heer van je leven.

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi filmpje. Heb ik even van genoten - dank je wel. Teksten leren deed ik met mijn oudste kinderen ook. Ze kennen er een heleboel. Is erg mooi.

    Je blog is deze keer erg leerzaam voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrede, heel uw bezoek aan mijn ruimte mijn hart verblijden, zal uw aanwezigheid zijn een eer!
    Ik zou graag onthullen mijn kleine hoekje in uw lijst met aanbevolen blogs.
    Geloof dat de Heer Jezus is in de richting van zijn leven, gezin en bediening.

    Reeds na u en wacht op te volgen mij.


    Een douche van de zegeningen dalen op uw huis.
      
    _..._ ..._(... (  ...).._
      (_....__..._) _(.. (  ...)
      /(_...._)(_...._..._)\
     // / / / / | \ \ \ \
     / / / / | \ \  \
    / /  /  /  | \  \  \
    ♥ ♥    ♥  ♥ ♥   ♥    ♥ 
    ♥ ♥   ♥   ♥    ♥ ♥ ♥   ♥
    ♥   ♥   ♥  ♥   ♥ ♥
     ´´´, •♥♪♥♪♥♪♥♪♥♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥•
    ´´´¢ /Λ\♥♪♥♥♪♥♥♪♥♪♥♥♪♥♪♥•
    ´´¢ /.....\♥♪♥♪♥♥♪♥♪♥♥♪♥♪♥♪♥•
    ´¢ / ๑۩ ๑_\♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥•
    ¢/¨๑۩۞۩๑_\´♪♥♪♥♪♥♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥
    ¨▓¨.♪♥♥♪.▓♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥♪♥•|||||
    ¨▓¨.♪♥♥♪.▓¨★★★★★¨¨¨¨¨¨¨¨¨★★★★★|||
    ¨▓¨.♪♥♥♪.▓¨★★★★★¨¨¨¨¨¨¨¨¨★★★★★|||
    ¨▓¨.♪♥♥♪.▓••••••••••••••••••••
    ¨♥♥======♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    ¨♥♥======♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    Em Cristo,

    ***Lucy***

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...